Slider

Drift & Övervakning

Vi arbetar på distans med stödfunktioner som användarsupport, applikationsstöd och proaktiv övervakning vilket ger löpande information om larm och problem som kan uppstå.

  • Monitorering och övervakning
  • Konsult och Support Service

De fjärrstyrda IT-hanteringsverktygen vi arbetar med utgår från en och samma instrumentpanel

Ingen älskar att jonglera med flera programvaror. Vi använder ett monitorering och övervakningssystemet som har en uppsättning av verktyg för att effektivt säkra, underhålla och förbättra våra kunders IT-system, allt från en instrumentpanel som belyser problem, så att våra tekniker vet var de ska fokusera sin tid. 

  • Out-of-the-box övervakningsmallar
  • Snabb, säker fjärråtkomst
  • Patchhantering
  • Hanterat antivirus
  • Nätskydd
  • Integritets riskinformation
  • Säkerhetskopiering och återhämtning

Inom området Konsult och Support Service arbetar vi med möjligheten att kombinera våra tjänster med att vara hos våra kunder samt att arbeta på distans.

Det är enkelt att få hjälp av oss med att installera och anpassa olika produkter samt system som är tänkt att användas. Om ni önskar så kan vi fungera som er samordnare och rådgivare och vara behjälpliga av val av IT-lösningar för att välja en effektiv och lönsam it miljö som bara är möjligt.

Vi arbetar även på distans med stödfunktioner som användarsupport, applikations stöd och proaktiv övervakning vilka ger löpande information om larm och problem som kan uppstå. För att lyckas med vårt arbete använder vi oss av olika plattformar i vårt arbete och är auktoriserad som MSP ”Managed Service Provider” inom Molntjänster, Nätverk, Säkerhet.

I dessa plattformar kan vi erbjuda lösningar inom Backup och återställning, Fjärrdrift, Övervakning, Fjärrsupport, Managering klient & servermiljö och mycket mer.

Ni slipper i många fall investera i utrustning utan betala endast löpande per månad för de tjänster ni använder.
Tjänsterna kan enkelt anpassas, dvs utökas eller avslutas per månad efter era egna önskemål.

Vi erbjuder olika alternativ för att maximera nyttan av vår driftmiljö.
Antingen så är vi ansvariga helt och arbeta som er IT-partner med driftansvar, eller om behovet finns
så kan vi tillsamman med er arbeta med olika tjänster och ansvar. 


Vi levererar:

• Konsulter/tekniker per timme, dag eller vecka.
• Dedikerad hustekniker.
• Projektuppdrag.
• Helhetsåtaganden.
• Funktion.
• Inhyrd IT-chef, rådgivare eller projektledare.

Vi erbjuder flera olika IT-supportavtal
• Telefonsupport -Tillgång till direkt IT-support under standard kontorstid, dvs vardagar 08.00-12.00 samt 13.00-17.00.
• Fjärrsupport - Trygg fjärrsupport som innebär att vi snabbt kan åtgärda vissa IT- problem direkt från vår Helpdesk, oavsett var ni befinner er.
• Övervakning av nätverksprodukter - IT-systemets hälsa övervakas dygnet runt och gör att vi kan upptäcka och åtgärda problem samt undvika kostsamma driftsstopp.
• Månads- Kvartalsbesök, eller årlig kontroll och service.
Efter genomgång och inventering av er it-miljö, så utför våra tekniker en grundlig genomgång av servers, brandväggar och annan avtalad IT-utrustning.
Funktion & IT-miljöns övergripande hälsa utvärderas & servas efter överenskommelse.

Låt oss hjälpa er att få en väl fungerande IT-miljö. Kontakta oss !

Intresserad?
Kontakta oss